17 October 2013

-Saya dan Jibeng (Agak Panjang saya melalut)

Siapa Jibeng:

Jibeng masuk Matrik Penang satu sem je, lepas tu dia masuk UITM . Tapi memori gua dengan Jibeng ni kuat semacam. Itu hari time friendly dengan team India, gua x cukup orang last minute. Gua tgk orang yg online facebook, gua rodjer jibeng. Dia kata no problem. Itu lah pertemuan gua dengan Jibeng setelah 5 tahun. Before jumpa Jibeng dekat court Futsal, Jibeng siap mesej,

"Kim, nama aku Jibeng in case ko dah lupa, HeHe".

The truth was, waktu gua mula approach dia sampai lah mesej tu tiba gua try ingat apa nama samaran dia. Sial, gua lupa.

Plot Lain:

Semalam gua leave. Apek ajak gua teman dia ambik barang niaga sebab kaki dia bengkak terpijak jarum, gua tolong drive kereta yg dia baru beli. Was-was jugak gua nak bawak sebab dia modify meter sampai jarum temperature naik habis tapi bacaan minyak macam normal. *Both of us assumed it normal.

Balik ke cerita Jibeng (Ahad):

Gua perasan Jibeng ada pos barang-barang elektrik terpakai dari Singapore. Gua tengok harga takdelah murah sangat tapi just ok dan looks new. Gua suruh Jibeng PM. Gua deal harga, niat betul nak tolong dia. Gua deal, duit tak bayar lagi, tapi dia thank you gua berkali2.

Dari Johor Jibeng bawak mesin basuh tu guna kereta kancil. Gua dengar pun rasa bersalah. Seronok tengok orang buat kerja halal macam-macam nak cari duit.


Cerita Jibeng (semalam):

Lepas setel magrib dan isyak, gua keluar lagi drive kerete Apek pergi ambil barang. Jibeng dah Otw ke Cheras. Balik setel barang gua singgah kedai makan. Jibeng call kata dah sampai depan rumah. Gua mintak maaf dan suruh dia datang kedai makan, gua belanja minum.

Kat kedai Makan ada juga Jibeng meluahkan rasa betapa strugglenya dia live dekat KL. Malam semalam je dia free malam. Malam ni dia selalu ambik upah jaga kaunter burger. Siang Engineer Malam Jaga kauter burger.

"Takpe beng, buat je apa yg boleh buat, with HIS willing, insyallah your time will come"

 Falsampah instant macam tu boleh deliver dekat certain people je.

Balik belanja diorang, lepas hantar mesin basuh ke rumah, Jibeng suruh mintak tolong tunjuk jalan ke Batu 9. Jalan yg sama gua nak hantar Apek ke rumah.

Time Otw gua singgah seven -E sebab Apek nak beli Milo untuk isteri tercinta. Gua nampak ada satu cina tua bawak van tengah selongkar tong sampah besar cari botol dan kotak.

Gua text Jibeng yg ada dekat kereta belakang.

"Tengok cina kutip sampah tu, lagi struggle cari duit. "

Jibeng balas smiley senyum.

Waktu OTW ke batu 9, gua perasan sympton minyak takde pada kereta Apek. Ok, minyak habis. tapi gua still jalan slow2, Jibeng ikut belakang.

Gua all Jibeng.

"Bro, nak pahala lebih tak?"

"Apesal?"

"Tolong tolak kereta sampai station minyak depan tu"

"Kah3x"

Pagi ni Jibeng text suruh inform kalau-kalau ada problem dengan mesin.

Ok bos.

No comments: