20 January 2015

Wahai Anak Adam.

First day site commissioning nothing much we could do. Except for benda yg aku expect akan jadi memang terjadi. Habis serabut satu hari kita berdua hari ni,

It relates dengan problem aku yg tak boleh nak buat kerja dengan orang yg terlalu pandang rendah pada solat.

Bukanlah seperfect mana.

Feeling rindu pada tuhan pun belum ada. Fizikal sahaja menyembah, Dan tuntutan yg lima sehari semalam dilaksanakan sebab namanya rukun,

Dan ada feeling kalau aku tak solat, nanti urusan aku tak smooth. Maka, bersolatlah aku hamba taif.

Sepatutnya kena ada feeling solat sebab rindu, bukan sebab takut tuhan rumitkan kerja harian kau.

Tapi aku buat kerja dengan org yg tak solat lansung 5 waktu.

Dan aku tahu kerja tak berkat. Sebab kalau tuhan tak berkat kerja dia, kerja aku pun sangkut sama.

Takkan laungan ombak "allahuakbar" yg kau dengar waktu kau terasa depress time di laut jam 2 pagi dulu tak cukup.

Lemahnya anak adam. Lemahnya aku.

Apesal lapar laksa pulak ni.

No comments: