27 December 2015

Wrap Up December


Dah lama tak naik train, last thursday aku decide balik Ipoh via ETS. Sampai rumah esoknya ada kenduri doa selamat nikah sepupu. Derita juga tiada kereta.

Bermulalah sesi soal menyoal tentang perihal diri. Bila masanya, dimana calonnya.

"Kamu berkenan yg tu ? "Tanya Pak Ngah yg baru dapat menantu sambil menunjuk pada housemate anaknya.

Putih orangnya. Manis. Dan juga sedang mencari.

Tapi entah, aku lansung tidak ambik tahu. Sekali kilas tiada "redup" mcm didamba. (Ayat novel). Aku menolak utk sekian kali nya.

Sejujurnya aku tak berapa in dengan soal jodoh yg dicari orang lain. Insyallah, ada harinya, pasti berjumpa.

Soal dikejar orang, dan mengejar orang. Sejujurnya, bukan lah tidak laku :)

Biarlah.

Aku text Pop & Eric,

"Its been a while bro. Non-Stop kerja.  We should have some good coffee and be at some cool places."

"Ada plan?"

"Its up to you lah, kau setelkan tiket" Replied Eric

"Bos, aku nak cuti la, next week 1 week, dah lama x cuti" Aku text bos.

"Okay, cuti lah" tak sampai 5 minutes reply dari bos.

Aku scroll KTM Ticket, full house. Aku bukak web Air Asia.

Lepas 10 minutes aku text Eric.

"Ticket dah setel. Nanti pinjam No kad credit, aku nak book bilik".

Semoga Journey ini berbaloi.



No comments: