17 March 2016

Random #1


Finally, I'm back home. Teringat someone tanya soalan

"You make yourself too busy lately, what's the point?"
Aku x berapa ada jawapan, and just answered, "I just love to".


Rumah sewa aku sekarang ada 4 orang sewa, macam biasa. Aku initiate dan aku cari org, skrg so far okay sebab semua satu office. Cuma bila balik rumah, everyone of us akan rasa kau sorang yg sewa rumah tu sorang-sorang. X pernah ada berempat.


Kerja di platform dan flight buat aku rasa penat badan. Sofa rumah tempat terbaik utk berbaring dan ponder apa yg patut. So, every time aku out station aku akan ambik taxi, bila aku ambik taxi selalu taxi driver yg tua2 akan start utk bersembang. Kebolehan sembang dengan orang tua ni pun satu anugerah sebenarnya, aku boleh dapat rentak dengan cepat. Bila dengar rintihan uncle dia last week dengan costing yg dia kena bayar every month utk sewa taxi, he even showed me his nett salary for past month. I pity them. Uncle india yg lepas aku ambik No, dengan harapan one day aku boleh try ambik taxi dia in private , maybe extra income utk dia. Hari ni dapat uncle cina , all the way home dia ada 4,5 kali mengadu nasib tentang rakyat malaysia yg kerja hanya utk bayar hutang. Initially, aku x berapa suka sebab dia bawak too slow and kadang-kadang tak fokus. But after tgk dia too old for that job, he even sang a song with a weak voice, called his wife and babbling about expenses. Sampai di apartment aku tgk dalam dompet, tak banyak left. Aku kepilkan separuh waktu salam dengan uncle tu. Muka dia berubah, "It's okay uncle, duit minum petang" . Then he smiled back . He was too damn happy even it's not much.

3 days before, I was here pondering about how long i'm willing to be here again, and again?



Dah lama x gila tulis random 4 cerita mcm ni.

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)