01 August 2013

-Ya, I do miss you.

Ramai panggil dia cikgu. Gua panggil dia Ain. Dia panggil gua Kim. Budak mix chinese terengganu yg dulu budak praktikum gosipkan gua dgn dia. Gua biasa-biasa saja, selesa pun tak tak selesa pun tak dgn gosip2.

Comel & Baik budaknya. Antara budak dalam praktikum yg org akan fotostat hasil kerja tutorial ataupun test. Rajin dan lembut orangnya. Antara yg akan dapat skor paling tinggi setiap kali test dan eksperimen.

Kami agak rapat di luar kelas but close as a friend I would say yes.

Dan gua punya kelebihan sebab Ain selalu utamakan gua kalau ada yg perlu disalin atau maklumat2 penting test. Mungkin aku patut percaya dakwaan Sahabat baik Ain yg dia menaruh hati dekat gua. Cuma gua tak dapat balas apa-apa sebab time tu hati gua milik gua punya Lisa Surihani.

Sampai satu masa gua pun pelik dalam banyak2 budak lelaki, dia cakap dia paling selesa dengan gua. (Gua ada dapat alasan tu 2,3 kali time dekat U).

*Mungkin gifted muka tak berapa hensem tapi pandai bergaul dan menyenangkan hati perempuan tak kira cantik ataupun tidak. (skrg dah x applicable, dulu ye).

Lepas masuk U, gua dengar Ain masuk USM. Macam biasa dia jadi top student.

Ada satu sem tu gua call dia tanya khabar,itu pun lepas 2 tahun rasanya. Ain ada luahkan dekat gua yg dia sedih sikit sebab result dia rendah sem tu. Bila gua tanya berapa. Mula-mula taknak jawab, sampai la last sekali dia bagitau sem tu dia dapat 3.68 je. Her voice sounds really happy and she's well.

At the end of the phone conversation, after asking her to take a very good care of herself, jaga solat, jaga aurat, jaga diri dan jaga2 yg  lain.

She said,

"Kim, I'm very glad you called".

Thinking back how closed we were as best friend during 1 year matriculation ,that statement made me smile .
Gua still ingat, time gua called dia tu gua tengah ada dekat balkoni asrama Universiti.

That was the last time I hear her voice.After that phone conversation , we just texting a few times. It was countable.

About 3,4 months after the last phone conversation. Gua dapat satu mesej.

"Assalamulaikum Kim, sy ni sepupu Ain. Nak bagitau, Allah lebih sayangkan Ain, DIA dah jemput Ain dulu .Semoga salah silap Ain, awk ampunkan"

Shocked. Sedih, semua ada. Lepas confirmkan dengan budak-budak praktikum memang sahih berita yg diterima. Ain ada sakit buah pinggang kalau tak silap. Gua antara yg terawal tahu. Macam tak percaya, dia tak pernah pun cakap dia sakit.

Bila ada orang invite gua dalam group praktikum, yes . Everyone rasa benda yg sama. A big loss. She was so kind to everyone.


Insyallah, sebelum habis Ramadhan gua akan sedekahkan Yassin pada arwah. Dan gua harap , gua nak lawat kubur dia one day nanti dengan bakal isteri gua.

Time kami muka budak2 , F3P4
Gua baju hitam atas, dua dari kanan. Ain baju merah.

It's been almost two years now. Semoga Ain ditempatkan dikalangan ahli-ahli syurga & mudahan-mudahan berjumpa di sana. Amin.

No comments: