04 March 2014

The power of the two words?

Room-mate gua, Musa yg tak berapa nak masuk melepak atau di ajak minum waktu malam hari malas gua nak story dekat sini.

Macam biasa, gua start kereta idaman gua menuju ada satu kedai awek dekat area bukit cheras. Musa  berkenan betul dekat awek ni. Gua tak tau la dia org siam ke apa. Tapi betul org kata, taste org lain-lain. Orgnya manis, naluri keibuaan ada dekat muka. Tapi gua tak tak minat. siap dua kali tak tu.

Tapi malam tu gua pergi kedai sebelah dia. Saja try menu baru. Dia ada dua kedai, satu bawah, satu atas.

Gua pergi yg bawah. Lepas order utk tapau, makanan pun sampai. Gua bagi note 50. Gua perhati budak yg bawak duit gua pergi kaunter atas utk ambik balance. OTW dia nak pergi dekat gua, dia singgah dekat meja, gua tgk dia tengah prepare menu utk dia bawak kebawah.

Jarak ke atas dan kebawah tu 10s pun x sampai kalau berjalan lengah-lengah. Tapi mamat tu decided nak siapkan order pelanggan sorang lagi . Gua tunggu jugak dalam 6-7 minit. Lepas siap order satu talam, gua tgk dia nak hantar menu. Gua saja usha slek, tak boleh ke dia anta balance gua dulu. Otw nak anta menu dekat meja sebelah, dia hulur balance gua .

Dia hulur balance gua sambil senyum dan cakap terima kasih ya. Maaf lambat.

Gua reply sambil senyum. Sama-sama bro.  Its ok bro. No big deal.

Penangan org mintak maaf dan cakap terima kasih tu kuat gila kan?

Dah bertahun rasanya tak cakap

"TERIMA KASIH SAYANG"

Merengyih gila kan?




No comments: