23 December 2014

Bila kau terasa kau betul perlukan Tuhan #1

Teringat ada Ustaz bagitahu aku dulu time ada satu majlis ilmu, org sekarang ni hidup sudah serupa tiada akhirat.

Buat benda semua semua semata utk dunia.

Deep.


Naluri dia, dia jadikan kau, kalau kau lupakan dia, kau memang kurang ajar (bahasa kasar). Tapi memang sudah lumrah, majoriti hanya ingat "lebih" ingat Tuhan time nak mintak pertolongan ataupun dalam musibah.


Aku terbaring atas katil sambil layan lagu Brian Adams, tunggu Cik Farah reply text (hampa). Baru nak terlelap, ada 4,5 whatsapp text masuk.


"Kau baca tak e-mail Nas baru hantar ni, habis semua bos dia CC"
"Ayat dia macam sial"
"Tapi memang salah kita, at this stage , silly mistake pasal term tu"
"Siap CC director"

Aku reply.

"Takpelah, nanti aku setelkan. Boleh setel ni"

Aku bangun dari tidur, mata dah memang mengantuk. Bukak laptop baca e-mail.

Tak boleh jadi.

Aku bangun, mandi kambing.

Solat sunat hajat 2 rakaat. Time sujud aku lamakan. Mohon dipermudahkan semua.

Aku karang satu e-mail, berdasarkan attachment document yg dah lengkap.

Aku tekan send.


Hari ni masuk office, Bos panggil.

"Eh, nanti jgn lupa hantar document due date 26hb ni."

"Ok tuan"


Alhamdulillah.



No comments: