23 December 2014

Bila kau terasa kau betul perlukan Tuhan #2

Gila free hari ni, terasa bahagia bila sempat bancuh nescafee, tanya khabar anak Kak Jah dekat tingkat atas. Sampai boleh jenguk blog dua kali la cerita dia.

Last week was hectic. Semalam pun sama.

Jumaat stay office sampai jam 1 pagi.

Actually, aku dah tender. But without solat istikharah. Reason utama sebab salary.

But for the 4th time, bos aku suruh buat u-turn.

The company will offer quite similar offer dari apa yg aku dapat dari competitor . Cuma aku rasa aku aku x boleh accept sebab risau bila dia dah bagi banyak aku x boleh nak deliver. Plus the company increasekan gaji sebab aku tender sebab diorang terpaksa.


So, nak dijadikan cerita. During 3 bulan notice period (gila lama notice period), aku lagi dapat banyak Job (aku suka), and Manager aku getting closed from day to day.

Sampai lah hari ni, muncul rasa hesitate nak pindah. But, problem is aku dah sign offer letter company competitor.

Cuma aku masih sayang technical support dari senior2, fleksibiliti yg ada dekat company sekarang. Mana nak cari company yg kau boleh datang jam 10 pagi . Konsepnya mudah, asalkan kerja siap.

Aku jugak sayangkan company Uk ni yg senang nak approve claim and bagi cuti. Gaji pun sehari x pernah lewat.

Time ni la kau rasa, kau perlukan tuhan.


HE knows better. Semoga aku buat keputusan yg betul.

Insyallah.



Cuma lately, ramai yg berkongsi moment hidup yg buat aku berat nak keluar.  HAIH! Budak kiri atas tu mantain muka macam budak walhal tahun depan nak masuk 30. Yg depan ni dah selesa naik pangkat jadi senior, yg kanan atas tu pulak memang maintain tak reti senyum .

2 comments:

FVN said...

berhijrah tu lagi baik ;)

Reena Kamarudin said...

semoga memilih keputusan yang betul:)