24 December 2014

Mutual understanding Vs Bercinta selepas Nikah



(Mcm ni rupanya lagu BI convert ke Melayu)

Kelakar juga rasanya perasaan di dalam hati ni.
Saya bukanlah orang yg senang bersembunyi.
Saya juga bukanlah lelaki yg punya wang berjuta tapi awak, kalau lah saya punya wang yg banyak.
Akan saya bina rumah yg besar utk kita berdua huni
Kalaulah saya seorang pengukir, tapi sayang saya hanya Engineer capok biasa.
saya tahu ia tak banyak tapi ini yg terbaik dan termampu
Hadiah untuk awak ialah lagu saya, dan lagu ini untuk awak.
Khabarkanlah kepada semua bahawa ini lagu kita.
Saya tahu lagu ini biasa sahaja tapi itu lah dia.

Saya harap awak tak kisah.
Saya betul harap awak tak kisah.
Bahagianya hidup didunia ini selagi awak masih ada.

Saya duduk diatas bumbung, sy bersihkan segala daun dan bunga2 mati.
Beberapa rangkap lagu ini buat sy rasa keliru.
Tetapi matahari sgt redup sewaktu sy mengarang lagu ini.
Org macam awak yg buat sy rasa terus hidup.
Jadi maafkan saya jika sy terlupa, tapi ini lah benda yg sy buat.
Awk tahu sy terlupa sama ada ia hijau ataupun biru.
Apapun, sy betul-betul maksudkan ini.
Sepasang mata awak, mata yg paling cantik pernah sy lihat.



Bukan nak cakap besar, jodoh tu di tangan dia bukan sy yg tetapkan tapi kalau consider cantik semata, dah lama cheq menikah - Uknown, Taman Jaya Baru , Cheras

1 comment: