27 February 2012

.Melayan kawan instant messaging.

Hari tu aku chat dengan seorang member. Talking about memory and past things. Orang selalu cakap bila nak menenangkan orang lain, barang yang lepas jangan dikenang. And don't ever look back. Let it just be a memory.

Kalau diikutkan kewajaran pun tak perlu nak pandang belakang kalau ia benda yang terlalu pahit untuk dipandang dan difikirkan semula. Let it gone. Tapi tak semua orang boleh lupakan benda lama termasuk Ex aku dulu. Susah sangat nak lupakan aku dulu. Apa yang ada sangat pada aku ni entah la (chuckle 3 kali).

Bagi aku it depends on one. Sesetengah orang boleh hidup tanpa kenangan. Tapi sesetengah tu hidup bersandarkan benda lama. Kalau di ilihamkan dalam bentuk sukan terutamanya bola sepak, benda ni boleh dikaitkan dengan team yang dah bertahun tak menang piala dan hanya berbangga dan bercerita pasal sejarah team yang dah lapuk. Orang panggil team macam ni, team sandarkan pada kenangan. So, kalau one tu hanya hidup bersandarkan pada kenangan lama dan tiada lansung usaha nak move on forward, pandang pada cermin dan cakap "akulah manusia sandarkan pada kenangan".

(aku tengah tunggu supervisor baru panggil ni actually, so merepek-merepek petang-petang ni apa salahnya).

The situation is aku banyak tengok orang yang terlalu "taksub" dengan benda yang lepas sampai life dia yang sepatutnya ok jadi tak berapa ok. Ramai. (Ini bukan untuk Ex gua, sebab sekarang dia dah tough, nanti kecil dan merajuk plak hati dia baca kalau ingat untuk dia). Dan aku ada kenal sorang kawan perempuan, cantik orangnya, tapi still stick with her husband even her husband now treat her macam sial. Semuanya sebab nak appreciate benda-benda sweet that her husband done before. Pity kan?

My Ex. Its been years now.You're tough now YOU! (jangan kecil hati ok) :p

Waktu chat tu dia tanya, bagi aku perlu ke pandang ke belakang even it is impossible to be back like normal. Aku agak ni mesti peratusnya lebih kepada masalah cinta je lebih.

Gua reply "Perlu sebenarnya, dalam banyak sudut perlu tapi kena perpada."

"Ada contoh mudah?" Dia tanya lagi.

"Cinderella takkan jadi cinderella kalau dia tak patah balik ambik kasut dia". Aku jawab slumber+malas.



Ha, lagu takde kene mengena pun . Gua ada belajar gitar lagu ni waktu dekat matrik tapi fail sebab gua takde jari macam Yuna kot. 

5 comments:

nur anis said...

lain orang lain perangai..tapi saya tak suka ingat kenangan lalu yang tak best..mesti nak buang jauh-jauh..

Shahada Fauzi said...

kan? sometimes ada org terlalu sangat mengikut emosi nak kenang kisah yg lama..end up dorang hidup dalam kenangan je..

psst..ujrah tu aku tolak le..aku bayar mcm biase ikut bajet yg ade..;p

anonimes said...

Gua ada belajar pakai tudung macam yuna tapi fail sebab gua takde suara merdu macam Yuna kot.

penyamaran gagal.

alfsfr.ali said...

Tanpa kenangan silam, takkan wujud dunia sekarang. Nak tak nak kena kenang jugak.

karenontheshore said...

x semua dilahirkan berbakat sbgai musician.