06 March 2012

.Who wants to be alone kan.

Minggu lepas ada rakan hawa aku yang agak comel mesej, bertanyakan pendapat.  Aku yang tak berapa nak faham dengan apa yg dia mesej terus dia call.

So, dia tanya.

Apa pandangan tentang benda yang ada dalam mind guy ni bila dia berani2 je mintak tlg kawan dia kenalkan dengan perempuan yang dia langsung tak kenal konon nak get to know each other tapi suddenly talk about marriage pelbagai dan nak ambik masa 3 tahun nak kenal. Dan cakap dia nak kenal perempuan ni sebab nak cari calon isteri.

Bagi aku:

1. Dia betul-betul nak kenal
Tapi isu yang timbul ialah lama sangat sampai  nak makan masa 3 tahun.
Pendapat tentang isu: Mungkin sebab memang tak kenal each other sebab tu makan masa 3 tahun ataupun mungkin dia tengah buat survey (buat benda yang sama dekat 3,4 orang dan akan pilih dalam masa 3 tahun) ataupun dia benar-benar nak buat calon isteri tapi belum bersedia.

2.Talking about marriage things
Mungkin ini jalan tuhan jodohkan dia, (sentap macam tu) and he is over gentleman  untuk bercakap benda-benda macam dengan orang yang baru kenal. Or maybe dia betul-betul serious nak jadikan budak tu calon isteri.Who knows.

3.Tapi kenapa lama sangat 3 tahun?
Macam aku cakap tadi, mungkin sebab nak try sama ada suit atau tak yang bagi aku sangatlah kejam sebab ia melibatkan pemberian harapan. Don't give hope for someone you actually don't love even though we are always hoping for the best. Tapi mungkin juga nak mencari keserasian dan hati budi betul-betul. Sesetengah orang boleh cari keserasian dalam sehari dua. Setengah orang dah 10 tahun kahwin pun rasa tak serasi lagi. So, depend.

4.From the word that guy said to the girl its just like lelaki tu macam nak ikat dia when he talks about 3 years things, marriage and future wife.
a) Lelaki ni dah pernah tengok perempuan tu dan betul-betul dah suka maybe lepas tengok gambar dan dengar benda-benda yg nice-nice pasal perempuan ni tapi still tak comfirm sama ada ada lagi yang ok atau tak.

b) Lelaki ni tengah cari yang terbaik tapi pada masa yang sama taknak yang dikendong berciciran yang dikejar tak dapat.

c) Lelaki ni desperate sebenarnya. Mungkin usia dah lanjut or whatever.

d) He is serious but not too sure or waiting for something or some time.

So, dari segi jawapan aku, aku tak boleh nak bagi jawapan spesific. Just mungkin sebab atas tiket pendapat.  plus setiap lelaki bukannya sama.


Talking about desperate.

Aku ingat dulu waktu dekat Universiti waktu nak start buat perniagaan online melalui facebook. Nak jual barang mesti ada customer. Bila nak orang add kita ramai-ramai mesti ada strategi. Jadi dia pun ajar aku strategi tu walaupun bagi aku agak sedikit keterlaluan.

Aku letak seorang gambar perempuan yang agak seksi untuk FB business aku. Dan hasilnya positive. Dalam sehari dekat 20,30 orang yang add. Yang buat aku ketawa sebab ramai lelaki desperate yang memenuhkan inbox profile aku tu dengan mesej-mesej nak berkenalan la, bagi no telefon dan antara orang yang aku tengok agak desperate yang pernah lekat termasuklah

1) Tauke kereta mewah KL
2) Orang yang dah ada isteri dan anak-anak.
3) 2 orang pemain bola sepak negeri
4) Mat-mat rempit
5) golongan professional etc peguam,
6) golongan berpangkat besar

Pernah ada pemain bola sepak negeri ni, hari-hari mesej inbox dan tak pernah putus asa. Kagum. Dan hasilnya friend aku near 1k tak sampai 2 bulan. But bila terasa cara aku itu agak kotor. aku delete Fb tu dan buat account baru.

Kalau anda betul-betul lelaki, tak payah la nak tunjuk desperate teruk sangat. Usaha memang kena usaha walaupun jodoh dah tetap waktu kita dalam perut lagi but don't make u looks too desperate. It's pathetic.

7 comments:

kLiPKeRt@sPiNk said...

hurmm...banyak nye kemungkinan...

Shahada Fauzi said...

haiyoo..lelaki yg desperate mmg pantang tgk gmbr pompuan yg agak daring kot..;p

about yg lelaki mintak nak berkenalan tp bg tempoh 3 tahun tu, aku rasa maybe die nak masa kenal betul2 kot sebelum decide untuk ambil jadi isteri..takut nnt tersalah pilih kot..ntah la..sebab aku bukan lelaki..ehehe..

alfsfr.ali said...

one thing for sure. dia bukan buaya darat sebab buaya darat tak cakap pasal kahwin.

so either dia jenis yang super confident atau penakut. dan dia dah jatuh cinta pandang pertama. huahuahua!

pandangan aku je:)

Primadona said...

Oh.Begitu rupanya.Tapi aku suka part bila kau nak set up business tu ramai gila yang desperate nak kenal dengan "kau". Best tak? Ok soalan yang agak poyo sedikit pada aku.

At some point aku setuju dengan pendapat kau dengan Alip Apai. :)

anonimes said...

bukan dalam perut. dalam rahim. #tujenakcakap

fnd said...

aku ada berkenan jugak pada seorg wanita, dan ada niat utk buat planning begitu, tapi takut akan menakutkan dia, mungkin perlu ada approach yg lebih manis

Fuz said...

klip: memang banyak

sha: mungkin

alip apai: aku rasa mcam tu.

AA: best apa, lelaki kot.

zarai:haha.

fnd: cepat2, nanti terlepas.