15 August 2012

Perantau itu manusia hebat (chuckle)

Lagi 3 hari lepas tu raya. Apa nak update kalau bujang-bujang macam ni.

Aku pasang lagu salam perantau, lepas tu aku tergelak.

Macam mana adik beradik aku dulu kerja merata-rata, semua ke luar perak. Tapi sekarang.

Along : Gopeng
Angah : Ipoh
Third Sis: Hometown
Adik: Hometown (for time being)

So, officially aku sorang je layak nak pasang lagu dendang perantau. Semalam jumpa sepupu di Klang. Dah naik pangkat engineer dua.

"Aku ingat nak balik kerja Perak la"

Choi. Tak merantau lansung.

Penat je P.Ramlee buat lagu dendang perantau kalau hangpa semua nak balik rumah tahu?

3 comments:

karenontheshore said...

perantau adalah perindu. rindu pd yg asal. there's no place like home :]

Fuz said...

:)

nurdani said...

haha. saya pun duduk dengan mak ayah. memang tak sesuailah nak nyanyi lagu tu